Zdarzenia

tkarkady
Posty: 174
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 06 sie 2010, 14:09

Nazywam się Tomek i witam wszystkich forumowiczów . Jestem od jakiegoś czasu użytkownikiem programu Gbbkolejka i nadal zgłębiam jego możliwości. Szczególnie interesuje mnie opcja programowania "zdarzeń" ale z uwagi na stopień skomplikowania nie jestem w stanie sobie sam poradzić. Ostatnio niestety bez powodzenia próbuję uzyskać następujący efekt :
lokomotywy wjżdżając do pewnego bloku (z obu stron) dają na 3 sekundy sygnał ostrzegawczy.
- blok jest z obu stron otwarty
- uruchamiany ma być sygnał zaprogramowany pod F5
- wszystkie lokomotywy mają ten sam układ eFek

Liczę na pomoc szczególnie ze strony autora programu :?: ;)
pozdrawiam
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1621
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 08 sie 2010, 21:49

Dla tego bloku dla zdarzenia "Przy wjeździe pociągu do bloku" musisz zdefiniować zdarzenie, które składa się z następujących bloków (stawionych jeden za drugim):
- "Pociąg_ZmianaPrędkościKierunku", gdzie ustawisz cechę "F5" na "Switch On"
- "Czekaj", gdzie ustawisz "Timeout Duration" na np: 0:0:5 (5 sek)
- "Pociąg_ZmianaPrędkościKierunku", gdzie ustawisz cechę "F5" na "Switch Off"

Dwa ostatnie kroki są nie potrzebne, jeżeli pociąg zagra dwa razy (F5 jest innego typu niż "normalnie", jest typu "włącz/wyłącz" a nie "chwilowy")
Załączniki
Zdarzenie1.jpg

tkarkady
Posty: 174
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 08 sie 2010, 22:21

Dziękuję za odpowiedź , ale niestety.... , do takiej sekwencji doszedłem sam i działa ona tylko dla bloków zamkniętych lub półbloków (wtedy działa tylko przy wjeździe od otwartej strony)
Chciałem żeby działało w bloku otwartym z obu stron .
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1621
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 09 sie 2010, 09:05

A....
Chciałem żeby działało w bloku otwartym z obu stron
Nie wiedziałem, że można takie coś wymyślić... :lol:

Twoje potrzeby niestety wymagają zmiany w programie.
Do tej pory było tak, że jak blok był otwarty z jednej strony, to wyjazd (przejazd) z otwartej strony nie był przez blok "zauważalny" (czyli jakby bloku nie było), więc żadne zdarzenia się nie "odpalały".

I teraz zastanawiam się, czy zmienić, aby zdarzenia "wjechał do bloku" działał zawsze, czy stworzyć nowe zdarzenia np "wjazd do bloku z przejazdem"?

tkarkady
Posty: 174
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 09 sie 2010, 11:31

gbbsoft pisze:nowe zdarzenia np "wjazd do bloku z przejazdem"?
Myślę że takie rozwiązanie da więcej możliwości , ale zamiast tego (albo jednocześnie) najlepsza byłaby moim zdaniem możliwośc przypisania zdarzeń do poszczególnych czujek.
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1621
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 10 sie 2010, 08:52

A generalnie to po co wstawiłeś ten blok dwustronnie otwarty? Tylko aby w tym miejscu lok dawał dźwięk?

tkarkady
Posty: 174
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 10 sie 2010, 09:30

Blok zasadniczo służy do profilowania , jest w najodpowiedniejszym do tego miejscu , dla normalnego ruchu na makiecie jest zbędny dla tego jest otwarty.
Poprostu chciałbym te czujki wykorzystać do uruchamiania efektów dźwiękowych i/lub zmiany prędkości.
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1621
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 10 sie 2010, 09:42

tkarkady pisze:Blok zasadniczo służy do profilowania
Nie blok tylko czujka
Poprostu chciałbym te czujki wykorzystać do uruchamiania efektów dźwiękowych i/lub zmiany prędkości.
A... To może będzie to można zastąpić przełącznikiem... Zobaczę...

tkarkady
Posty: 174
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 12 sie 2010, 22:27

Właśnie zakończyłem prawie 2 godzinne katowanie wersji testowej 1.62 żeby sprawdzić działanie zdarzeń przy wjeździe do bloku bez zatrzymania .
Testowały 3 loki na 4 blokach , działa bez zarzutu , :D , dziękuję .
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1621
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 13 sie 2010, 08:05

Miło słyszeć.... :oops:

PS. Popróbuj panel dotykowy, z myszką też działa...

ODPOWIEDZ