Zdarzenia

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 27 gru 2013, 19:08

Znaczy się chodzi Ci o autoprzejazdy. Ja się nimi zasadniczo nie bawię ale jestem pewny że jest to do zrobienia zdarzeniami . Blok może rozpoznać lokomotywę a program ustawi wszystko dalej jak chcesz ale trzeba do tego ułożyć odpowiedni " sekwencyjny przebieg zdarzeń".
Praca godna "homo sapiens" , życzę miłej zabawy , ja niestety nie jestem programistą i gotowego rozwiązania Ci nie podam . Do tej pory udało mi się uzyskać drogą prób i błędów kilka prostych efektów ..... to wszystko.
HO - DCC

jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

Re: Zdarzenia

Post autor: jacekjarz » 27 gru 2013, 19:15

trochę bawiłem się zdarzeniami i sekwencyjnym PZ ale potrzebne mi sa nazwy zmiennych które mozna wpisywać do SPZ a opisujące ruch konkretnych lokomotyw w konkretnych blokach, zachowanie się poszczególnych rozjazdów itd. Gdzie nazwy i opisy tych zmiennych mozna znależć aby się nimi póżniej posłużyć przy tworzeniu kodu w SPZ?

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 27 gru 2013, 20:34

Zmienne to dokładne nazwy urządzeń i taboru wprowadzone do programu .
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 27 gru 2013, 21:20

ad1. Rozumiem, że chodzi o zdarzenia. Jak w oknie do opisu warunku dla działania "Jeżeli" wpiszesz "this.ActiveTrain" a następnie kropkę, to zobaczysz listę cech lokomotywy. Spisu oficjalnego nie ma. Prędkość to "Speed".

ad2. Działanie zdarzenia: "GrajDzwięk"

ad3. Nie, ale jest taka potrzeba, to można by łatwo dodać w cechach bloku listę grup lokomotywy, które nie mogą wjeźdzać do danego bloku z danego końca. Ale dotyczyłoby to tylko momentów, gdy program wybiera drogę dla lokomotywy. Taka opcja jest dostępna tylko dla AutoPrzejazdów.

ad4. nie bardzo rozumiem, o co chodzi. Ręcznie czy automatycznie? Jeżeli pojawienie się pewnej grupy lokomotyw w bloku A ma powodować wymuszenie ich przejazdu do bloku G, to od tego są AutoPrzejazdy.

5. Ustawianiem semaforów na drodze od jednego bloku do drugiego zajmuje się program automatycznie. Wylicza on maksymalną prędkość, jaką mogą jechać dana lokomotywa z bloku A do B i na tej podstawie dla każdego semafora wylicza najlepszy sygnał aby tą prędkość pokazać. Sam fakt postawienia semafora na drodze od A do B powoduje jego obsługę przez program.

ad1 i 2. Tak. AutoPrzejazdami z użyciem "TrainGroups/Grup"

jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

Re: Zdarzenia

Post autor: jacekjarz » 28 gru 2013, 01:19

Dzięki za odpowiedż
Czym różnią się dwa typy zdarzenia:
1. Przy wjeździe pociągu do bloku
2. Przy wjeździe pociągu do bloku bez zatrzymania

Wydawało mi się że zdarzenie 1 jest realizowane bezwzględnie przy każdorazowym wjeździe do bloku, ale okazalo się że polecenia nie są wykonywane. Dopiero jak zdefiniowałem polecenia w zdarzeniu 2 to zostały one wykonane przy wjeżdzie do bloku.

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 28 gru 2013, 19:25

Pierwsze jak pociąg wjeżdża do bloku i w nim się zatrzymuje.
Drugie jak wjeżdża do bloku bez zatrzymania w nim.

ODPOWIEDZ