Zdarzenia

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 14 sie 2010, 17:20

gbbsoft pisze:Popróbuj panel dotykowy
To jest fajna sprawa , idealny do sterowania makiety , zacząłem się już rozglądać za czymś w miarę znośnym cenowo bo to byłoby super wygodne rozwiązanie.
Wypróbowałem , dobrze że jest i działa , nie rozumiem tylko znaczenia niektórych przycisków np.: „<moje>” (nic się nie dzieje) , poza tym przyciski „stop” i „0” chyba się dublują albo czegoś nie rozumiem . Przyciski „<<” dają u mnie po 8 kroków , lepiej byłoby po 7.
Osobiście urządziłbym rozkład przycisków nieco inaczej . Myślę że inni użytkownicy też zgłoszą swoje uwagi i niedługo będziemy mieli optymalne rozwiązanie.

Jeszcze jedna uwaga odnośnie wersji 1.62 , z autoprzejazdem w opcji „full” dzieje się coś niepokojącego . Po 10-15 minutach u mnie 2 z 3 loków stają mimo że mają drogi do wyboru , jeżdzi dalej tylko jeden .
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 14 sie 2010, 22:20

"Moje" to lokomotywy, które jeżdzą,,,

"0" powoduje "normalne" zatrzymanie loka. Jeżeli masz ustawione w dekoderze powojne zwalnianie, to lok zwolni powoli.
Natomiast Stop, niezależnie od ustawien, powoduje natychmiastowe zatrzymanie lokomotywy (tylko jednej).

Jeżeli masz propozycje innego układu klawiszy, to narysuj.
Jeden warunek: "klocki", które skłądają się na cały panel muszą się w miarę dobrze układać niezalżnie, czy jest układ pionowy, czy poziomy, oraz dla jednego, dwuch itd kolumn/wierszy układu. Najlepiej jak są one kwadratowe (zwyjątkiem ostatniego). Więc przyciski w "klocku" muszą być równomiernie ułożone i klocen najlepiej jakby był kwadratem... :-)

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 15 sie 2010, 19:48

gbbsoft pisze:Jeżeli masz propozycje innego układu klawiszy, to narysuj.
Z tym się powstrzymam do czasu wyposażenia się w panel dotykowy . Myślę że już niedługo .
Symulacja myszką to nie to samo co palcem , myślę że doświadczenia praktyczne są niezbędne.
Teraz z niecierpliwością czekam na nową wersję stabilną z ostatnimi ulepszeniami.
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 16 sie 2010, 09:33

tkarkady pisze:Jeszcze jedna uwaga odnośnie wersji 1.62 , z autoprzejazdem w opcji „full” dzieje się coś niepokojącego . Po 10-15 minutach u mnie 2 z 3 loków stają mimo że mają drogi do wyboru , jeżdzi dalej tylko jeden .
A jak w tym momencie wyłączysz Autoprzejazd i włączysz go ponownie, to coś to zmienia?

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 16 sie 2010, 11:01

Jest komunikat nie można ustawić drogi i stoi wszystko.
Po ponownym uruchomieniu programu autoprzejazd działa a jedna z lok sama od początku znmienia kierunek na przeciwny.
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 16 sie 2010, 11:53

To by sugerowała, że ustawiłeś, że w tym momencie nie może zmienić kierunku jazdy, a bez zmiany kierunku jazdy nie da się dalej kontynuować zabawy.

Może zrób fotkę programu w momencie, gdy jest problem (aby było widać, w których blokach jest która lokomotywa, oraz w którym kierunku jest ustawiona) i przyślij plik .plansza do mnie. Są dwie możliwości: albo masz tak ustawione ustawienia, że tak ma być (i wystarczy tylko zmienić ustawienia), albo (co ja zawsze muszę zakładać) jest jakiś błąd w programie.

PS. "nie można ustawić drogi" - i muszę się przyjrzeć kiedy ten komunikat występuje...

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 16 sie 2010, 12:40

OK , wyślę.
HO - DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 16 sie 2010, 18:09

tkarkady pisze:Jest komunikat nie można ustawić drogi
Jak wyskakuje ten komunikat, to na dole ekranu (w logu) powinna być podana przyczyna - tekst zaczynający się od "SetRoute:"
Podaj ten tekst.

Wystąpienie takiego przypadku powoduje wyłączenie AutoPrzebiegu, więc pewnie dlatego wszystko się u ciebie zatrzymuje.

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1521
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 17 sie 2010, 22:16

tkarkady pisze:Po ponownym uruchomieniu programu autoprzejazd działa a jedna z lok sama od początku znmienia kierunek na przeciwny.
Już chyba wiem, kiedy lok ci zmieniał kierunek. Stawiam, że było to zawsze zaraz po uruchomieniu programu…
Bo po uruchomieniu programu w programie nie ma informacji, w jakim kierunku ostatnio pociąg jechał (czy do przodu, czy do tyłu) i program po cichu zakłada, że „do przodu” to jest w prawo/góra.
A akurat w bloku 3 miałeś loka, dla którego „normalną” jazdę, jest jazda w lewo/dół…
Chyba dodanie tej informacji do informacji o stanie loków (pliki *.stan) pomoże… Zobaczę i dam znać…

PS. A w wersji 1.59 musisz za każdym razem przydzielać loki (z tego co pamiętam), więc nie ma tego problemu…

tkarkady
Posty: 172
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19

Re: Zdarzenia

Post autor: tkarkady » 18 sie 2010, 09:23

gbbsoft pisze:Stawiam, że było to zawsze zaraz po uruchomieniu programu
Zgadza się .... ( tak napisałem)
HO - DCC

ODPOWIEDZ