Problem z napięciem w torach przy przełączaniu zwrotnic

MaciekL
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2017, 20:09

Problem z napięciem w torach przy przełączaniu zwrotnic

Post autor: MaciekL » 23 paź 2017, 00:02

Witam drogich forumowiczów jestem tu pierwszy raz z takim o to dla mnie nietypowym problemem. Jestem właścicielem makiety w skali G. Zamontowaną mam centralkę LGB 55000 i do tego transformator LGB dedykowany 18 V i 5 amperów. Dzieje się rzecz dla mnie dziwna i nielogiczna, postaram się to usystematyzować:
1. z transformatora do centralki wchodzi prąd zmienny 18 V
2. na wyjściu z centralki na tory jest 22,3 V podobnie w torach.
3. posiadam napędy elektryczne do zwrotnic sterowane za pomocą przełączników chwilowych LGB zasilane z innego trannsformatora niż centralka. Dodam że napędy nie mają połączenia z torami. Prowadnice są wykonane z tworzywa więc nie ma tu jakichkolwiek elementów przewodzących.
3. jak przyłożę miernik napięcia do torów to z niewyjaśnionych dla mnie przyczyn napięcie przy przełączaniu losowo którejś ze zwrotnic skacze na ułamek sekundy z 22,3V do 30 paru, czasem 40 paru a nawet ponad 50 V sporadycznie. Po tej sytuacji albo centralka się zawiesza i prąd spada do 0V na torach albo wraca do normy do 22,3V. Ponadto gdy akurat jakaś loko akurat jedzie po torach to po tej sytuacji dalej się porusza a ja tracę kontrolę nad nią z lokmouse. Dodam że centralka również potrafi się wieszać gdy nie ma w ogóle jakiegokolwiek taboru na torach podczas przełączania zwrotnic. Problem nie dotyczy jednej konkretej zwrotnicy czy napędy ani sytuacji po której to następuje bo jest to losowe i przypadkowe a jednak od czasu do czasy występuje.

Reasumując – zastanawiam się skąd wpływ na napięcie w torach skoro napędy mają osobne zasilanie i nie ma połączenia między napędami do zwrotnic a torami.
Będę wdzięczny za pomoc, dzięki.

Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 202
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Problem z napięciem w torach przy przełączaniu zwrotnic

Post autor: Wmac127 » 23 paź 2017, 12:30

MaciekL pisze:
23 paź 2017, 00:02
... 1. z transformatora do centralki wchodzi prąd zmienny 18 V
2. na wyjściu z centralki na tory jest 22,3 V podobnie w torach. ... [
Czy do pomiaru napięcia DCC w torach używasz miernika TRUE RMS? Bo tylko taki zmierzy prawidłowo wartość napięcia. Zwykły zawyża.

3. posiadam napędy elektryczne do zwrotnic sterowane za pomocą przełączników chwilowych LGB zasilane z innego trannsformatora niż centralka. Dodam że napędy nie mają połączenia z torami. Prowadnice są wykonane z tworzywa więc nie ma tu jakichkolwiek elementów przewodzących.
3. jak przyłożę miernik napięcia do torów to z niewyjaśnionych dla mnie przyczyn napięcie przy przełączaniu losowo którejś ze zwrotnic skacze na ułamek sekundy z 22,3V do 30 paru, czasem 40 paru a nawet ponad 50 V sporadycznie. ...
Sprawdź omomierzem czy przypadkiem nie ma jednak w jakiś niezamierzony sposób połączenia elektrycznego pomiędzy.
Bo jednak napięcie rośnie i pewnie bez przyczyny to się nie dzieje.
Pozdrawiam
MAciej

ODPOWIEDZ