Zdarzenia

swiderskik
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2015, 22:57

Zdarzenia

Post autor: swiderskik » 25 kwie 2015, 10:53

Mam pytanie - czy jest gdzieś jakaś ściągawka jak programować zdarzenia?... chciałbym się wgłębić w temat ale jakoś za dużo niewiadomych jak dla mnie :) chodzi mi tutaj jak osiągnąć efekt np. pociąg zmienia prędkość po zadanym czasie lub kierunek,zatrzymanie lub załączenie wybranej funkcji...
Będę wdzięczny za poglądowy schemat postępowania..

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1694
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 25 kwie 2015, 15:28

Tu była fajna rysunkowa instrukcja jak tworzyć zdarzenia: viewtopic.php?f=31&t=139

Najprościej: musisz stworzyć następujący ciąg bloczków:
- czekaj x czasu
- zmień prędkość

albo:
- czekaj x czasu
- włącz funkcję x
- czekaj x czasu
- wyłącz funkcję x

MarcinM
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2018, 16:53
System DCC: NanoX

Re: Zdarzenia

Post autor: MarcinM » 12 lut 2019, 22:49

Witam.
Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tu.
Chciałbym się odwoływać w zdarzeniach do cechy typu "stacja A", "stacja B" itp. Mam 3 bloki które wchodzą w skład stacji A oraz 4 bloki na stacji B oraz parę bloków nie należących do stacji.
W zdarzeniach dla lokomotywy "po zatrzymaniu w bloku" i spełnieniu warunku że ten blok należy do stacji A wykonać dane zdarzenie np otwarcie drzwi wagonów.

Teraz mam tak: "po zatrzymaniu w bloku" dla każdej lokomotywy mam 7 zdarzeń w każdym warunek jeżeli (czy to blok 1,czy to blok 2,czy to blok 3,czy to blok 4,czy to blok 5,czy to blok 6,czy to blok 7) a jak by była w definicji bloku możliwość ustawienia do jakiej stacji należy ten blok wystarczyły by 2 warunki (czy blok należy do stacji A),(czy blok należy do stacji B). Mam nadzieję, że to dobrze wyjaśniłem.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1694
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 12 lut 2019, 23:04

Przyszedł mi do głowy taki pomysł. W nazwie bloku pierwsze 8 znaków niech będzie nazwą stacji. Wtedy możesz z nazwy bloku pobrać pierwsze 8 znaków i je porównać do tekstu "Stacja A".

Bloki byś nazywał tak:
"Stacja A Blok 1"
"Stacja A Blok 2"
"Stacja A Blok 3"

potem:
"Stacja B Blok 4"

"Stacja B Blok 7"

a dalej już normalnie:
"Blok 8"

MarcinM
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2018, 16:53
System DCC: NanoX

Re: Zdarzenia

Post autor: MarcinM » 13 lut 2019, 08:48

Tak by mogło być. Czy do tego jest potrzebna nowa wersja programu?
Jak pobrać te 8 znaków z nazwy?

Marcin

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1694
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft » 13 lut 2019, 12:01

Na przykład tak:
ActiveBlock.Name.Substring(0, 8)=="Stacja B"

ODPOWIEDZ