Moja makieta

rafal
Posty: 89
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

Moja makieta

Post autor: rafal » 28 lis 2018, 21:05

Mam pytanie z przejazdami, otwarte mam okno auto przejazdów naciskam na koniec kwadratu i w przejazdach i dalej są nie aktywne dolne okna
Także chciałem zrobić automat z bloku do bloku i z powrotem i też jakby dużo okien jest nie aktywnych.

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1605
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Moja makieta

Post autor: gbbsoft » 28 lis 2018, 21:40

"Przejazdy" i "AutoPrzejazdy" to dwie różne rzeczy

"Przejazdy":
- to z góry zdefiniowana droga między dwoma blokami
- bez przejazdów: przy jeździe z danego bloku do drugiego program szuka najkrótszej drogi i do każdego innego bloku jest możliwa o ile tylko istnieje droga.
- jeżeli z jakiś przyczyn chcesz ograniczyć listę dozwolonych przejazdów, lub chcesz je nazwać, lub poprowadzić inną droga niż to liczy program, wtedy warto zdefiniować "Przejazdy".
- jeżeli zdefiniuje się jeden przejazd z danego końca bloku, to trzeba zdefiniować już wszystkie dozwolone przejazdy z tego końca bloku
- "Przejazdy" definiuje się w końcowej części projektowania planszy, ponieważ każde zmiany w trasach najlepiej przeprowdzić w ten sposób, że najpierw kasujemy przejazdy, potem zmieniamy drogę i ponownie definiujemy przejazdy
- generalnie: jeżeli dla bloku A są zdefiniowane przejazdy, to tylko takie drogi są dozwolone; jeżeli żadne nie są zdefiniowane, to program samodzielnie wymyśla drogę do drugiego bloku.

"AutoPrzejazdy" (czyli "Automatyczne przejazdy")
- to automat który początkowo miał służyć do obsługi "ukrytej stacji", stacji która cała jest niewidoczna. Program miał każdego loka wjeżdżającego umieścić na jednym z torów, gdzie miał on trochę poczekać a następnie automat miał go wypuścić z drugiej strony. W ten sposób dla obserwatora: pociąg z jednej strony wjeżdża w górę, a z drugiej strony góry wyjeżdza inny pociąg.
- obecnie to jest automat, który jak zauważy jakiegoś loka w jednym z bloków zaznaczonych jako "można wyjechać", to próbuje go przepchnąć (ułożyć drogę) do jednego z losowy wybranych bloków zaznaczonych jako "można wjechać". Dodatkowo można zdefiniować różne warunki, np.: możliwość zmiany kierunku jazdy w bloku
- w najmniejszej wersji z dwoma blokami: automat może przesuwać loki z bloku A do bloku B.
- w innej wersji z dwoma blokami: automat może puszczać loki z bloku A do B, potem do A, potem do B itd.
- w wersji maksymalnej: jak dodamy wszystkie bloki i wszystkie będą wjazdowo-wyjazdowe, to program po prostu będzie losowo puszczał loki po całej makiecie.

Jeżeli chcesz zrobić AutoPrzejazd z bloku A do B i z powrotem, to:
- definiujesz nowy AutoPrzejazd
- dodajesz bloki A i B
- dla obu bloków zaznaczasz: "można wjechać" ze strony drugiego bloku, "można wyjechać" w kierunku drugiego bloku, "Można zmienić kierunek" (można dla obu kierunków).

rafal
Posty: 89
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

Re: Moja makieta

Post autor: rafal » 29 lis 2018, 05:55

To mam zrozumieć że w przejazdach dopiero dolne okna robia się aktywne jak będzie droga z rozjazdami. Dlatego się pytam bo w poprzednim programie 1,6, przy dwóch blokach dolne okna robiły się aktywne.

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1605
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Moja makieta

Post autor: gbbsoft » 29 lis 2018, 09:17

Aby zdefiniować przejazd trzeba otworzyć okno do definiowania przejazdów i na planszy zaznaczyć drogę z jednego bloku do drugiego (musi być z tego co pamiętam zaznaczona na żółto).

PS. "Dolne okno" masz na myśli dolne przyciski w oknie do definiowania przejazdów. Może wrzuć zdjęcie z ekranu, aby było wiadomo o jakie okno chodzi.

rafal
Posty: 89
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

Re: Moja makieta

Post autor: rafal » 29 lis 2018, 19:15

Witam zrobiłem tak jak zaleciłeś auto przejazd i jest ok .Tylko brakuje jeszcze obrotnicy, ciekawy jestem jakbym wgrał program tam gdzie usprawniłeś blok na obrotnicy co to będzie? A ten blok na obrotnicy jest tylko do zatrzymywania,czy np zadam wjazd na trzecie stanowisko w lokomotywowni lok wjeżdża na obrotnice i obrotnica z automatu sama obraca się do wybranego stanowiska i lok wjeżdża do lokomotywowni z automatu

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1605
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Moja makieta

Post autor: gbbsoft » 30 lis 2018, 07:29

Z tego co pamiętam, to tak. I jeszcze można ustawić, żeby wjechał na stanowisko tyłem.

rafal
Posty: 89
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

Re: Moja makieta

Post autor: rafal » 01 gru 2018, 18:09

Jeżeli na planszy mam dwie lokomotywy w blokach, jedna chce usunąć z bloku jak to szybko zrobić?

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1605
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Moja makieta

Post autor: gbbsoft » 01 gru 2018, 19:40

Prawy klawisz myszki na bloku i przydziela lokomotywe "brak", (jeżeli dobrze pamiętam nazwę).

rafal
Posty: 89
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

Re: Moja makieta

Post autor: rafal » 02 gru 2018, 11:51

Z góry dziękuje za pomoc, ale mam pytanie, w jaki sposób podłączamy dekodery akcesoriów do obrotnicy, mam obrotnice heljana
I jeszcze jedno czy w starej wersji np 1,70 tylko nie było bloku na obrotnicy?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1605
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
System DCC: Lenz + Roco

Re: Moja makieta

Post autor: gbbsoft » 02 gru 2018, 21:31

Oj, to musisz przejrzeć zmiany tutaj: viewforum.php?f=19
Raczej więcej zmian niż jedna... Choć nie wiadomo, które są dla Ciebie istotne...

ODPOWIEDZ